Ofte stilte spørsmål

Hva er Fiksa?


Fiksa er en tjeneste startet av Bate boligbyggelag som hjelper deg med å fikse små og store ting i hverdagen din, enten det er oppheng av bilder, rensing av takrenner, installasjon og borttransport av vaskemaskin eller partyhjelp til konfirmasjon. Fiksa har kvalitetssikrede fagfolk som er referansesjekket av Bate for at du skal føle sikkerhet for at jobben blir fikset slik du forventer.




Hva kan Fiksa hjelpe meg med?


Fiksa hjelper deg med å fikse små og store ting i hverdagen din, enten det er oppheng av bilder, rensing av takrenner, installasjon og borttransport av vaskemaskin eller partyhjelp til konfirmasjon. Du får en fullstendig oversikt over alle tjenestene du kan bestille på fiksas hjemmeside, eller ved å laste ned appen. Den finner du for både iPhone og Android.




Hvordan fungerer Fiksa?


Fiksa tilbyr både en sertifisert elektriker, hjelp til festen eller du kan velge blant våre spesialtilbud som en ny kodelås til ytterdøren eller bytte fra gamle til nye hvitevarer. Bestill en tjeneste i Fiksa-appen og så er du i gang. Vår fikser som er kvalitetssikret av Bate kommer hjem til deg og får jobben gjort. Betal sikkert og gi en tilbakemelding, alt gjennom Fiksa-appen. Enklere og tryggere kan det ikke bli.




Hvor er Fiksa tilgjengelig?


Fiksa er nylig lansert og er foreløpig kun tilgjengelig i Stavanger på postnumrene 4001-4036 Stavanger og 4041- 4047 Hafrsfjord. Vi jobber hele tiden med å utvide tilbudet vårt, så send oss gjerne en melding gjennom kontaktskjemaet, og så holder vi deg oppdatert når Fiksa kommer til der du bor.




Jeg får ikke lastet ned appen - hva skal jeg gjøre?


Ring Fiksa kundeservice på +47 47626233, og en av våre hyggelige medarbeidere vil hjelpe deg i gang. Telefontid: Hverdager mellom kl. 09:00 og kl. 18:00.




Hvorfor skal jeg bruke Fiksa?


Det finnes mange gode grunner til å be om hjelp med små og store gjøremål. Samtidig er det vanskelig å vite hvem man skal kontakte og finne noen man kan stole på. Fiksa er en tjeneste startet av Bate boligbyggelag som hjelper deg med å fikse små og store ting i hverdagen din, enten det er oppheng av bilder, rensing av takrenner, installasjon og borttransport av vaskemaskin eller partyhjelp til konfirmasjon. Bate har 75 års erfaring med å hjelpe våre kunder med stort og smått, og i Fiksa tilbyr vi nå kvalitetssikrede fagfolk som er referansesjekket for at du skal føle sikkerhet for at jobben blir fikset slik du forventer.




Hvordan booker jeg en tjeneste?


Du kan enkelt gjøre en booking gjennom Fiksa-appen. Vi ber om noe personlig informasjon (som navn og telefonnummer), adressen din (slik at vi finner huset ditt) og betalingsinformasjonen din (fordi kontanter er så gammeldags). Etter bestilling får du en bekreftelse og en enkel oppsummering av din booking i appen og på SMS. Du får også melding av oss dagen før fikseren kommer og når vi er på vei. Alt for at booking skal være enklest mulig for deg.




Hva koster Fiksa sine tjenester?


Du finner prisen på en tjeneste så fort du har valgt en tjeneste i appen. Du kan selvsagt gå tilbake og endre tjeneste helt frem til bestilling.




Er Fiksa en markedsplass? Kan jeg velge hvem som kommer?


Fiksa er en nettbasert tjeneste hvor du kan bestille hjelp til stort og smått du vil ha fikset hjemme. For at det skal være så enkelt som mulig for deg har Bate allerede kvalitetssikret fagfolkene som utfører jobben for Fiksa slik at du skal føle sikkerhet for at jobben blir fikset slik du forventer. Du behøver derfor ikke å velge hvem som skal komme, men får selvsagt beskjed om dette før fikseren kommer hjem til deg. I etterkant kan du også enkelt gi oss en tilbakemelding på jobben som ble utført gjennom appen. Du kan derfor lene deg tilbake, ta deg en kopp kaffe og bruke tiden din på noe annet.




Hva er en fleksifikser?


En fleksifikser er en av våre kvalitetssikrede fagfolk som kommer hjem til deg for å fikse diverse småjobber. Fleksifikseren jobber som fagperson i Bate eller hos en av våre samarbeidspartnere. Du kan bestille en flexifikser for 3 timer eller 6 timer, og bestemmer selv hva du ønsker hjelp til. For å sikre at rett utstyr og materiell er med, er det viktig at du opplyser om du trenger hjelp inne og/eller ute, samt kort om hva du ønsker. Hvis TV skal monteres på vegg er det viktig at du har kjøpt et oppheng som passer din TV.




Hvorfor sier dere at jeg alltid kan stole på Fiksa?


Fiksa er en tjeneste startet av Bate boligbyggelag som hjelper deg med å fikse små og store ting i hverdagen din, enten det er oppheng av bilder, rensing av takrenner, installasjon og borttransport av vaskemaskin eller partyhjelp til konfirmasjon. Bate har 75 års erfaring med å hjelpe våre kunder med stort og smått, og i Fiksa tilbyr vi nå kvalitetssikrede fagfolk som er referansesjekket for at du skal føle sikkerhet for at jobben blir fikset slik du forventer.




Jeg trenger hjelp til noe annet enn det som ligger tilgjengelig i dag. Hvordan kan jeg be om andre ting?


Vi jobber hele tiden med tjenestetilbudet til Fiksa, og ønsker gjerne tilbakemelding fra deg på hvilke tjenester du kunne tenke deg. Chat med oss på hjemmesiden (trykk på det grønne chat-symbolet nederst til høyre), skriv til oss på hei@fiksa.no eller slå på tråden på tlf +47 47 62 62 33. Telefontid: Hverdager mellom kl. 09:00 og kl. 16:00.




Fiksa og covid-19?


Fiksa tar forholdsregler mot smitte: - Vi håndhilser ikke lenger, men et stort smil får du alltid!
- Vi holder fysisk avstand til kunder
- Vi vasker og desinfiserer hender jevnlig
- Vi bruker masker når det er hensiktsmessig
Vi regner med at dette settes pris på, og ber om at dere også lar fikserne få arbeidsro og holder fysisk avstand slik at de får utført jobben.




Hvorfor er Fiksa under midlertidig driftsstans?


Fiksas mål er å kunne tilby den beste kundeopplevelsen ved kjøp at tjenester til hjemmet. For å kunne klare dette er det viktig at vi hele tiden utvikler konseptet vårt i tråd med de tilbakemeldingene vi får fra våre kunder. Planen var å gjøre denne utviklingen parallellt med driften, men som følge av utfrodringene med Covid-19 har vi ikke hatt ressurser til å gjøre begge deler samtidig. Vi har nå 4 måneders erfaring fra markedet, en solid kundebase, og retter nå alt fokus mot videreutvikling av konseptet vårt. Målet er å komme på markedet igjen med et Fiksa som one-stop-shop for enkel, trygg og problemfri handel av alle tjenester til hjemmet.





Meld deg på nyhetsbrevet vårt 

© 2020 - Bate boligbyggelag